vrijdag 24 mei 2013

Vakantieplannen


Over het huidige weer in Nederland is al zoveel gezegd en het is zo diep treurig dat ik er eigenlijk geen woorden aan vuil wil maken. Oké, één ding: ik wil hier weg! Ik wil de zon op mijn huid voelen, tot 's avonds laat buiten wijntjes drinken, chillen in het park, naar het strand, zand tussen mijn tenen en zomerjurkjes aan. Hopelijk krijgen we na deze horrorlente des doods een welverdiende, snikhete zomer in Nederland. En zo niet, dan heb ik in ieder geval nog wat fijne tripjes in het vooruitzicht die hopelijk op z'n minst een béétje zonovergoten zijn.

Te beginnen met een weekendje Brussel, volgende week. De zus van mijn vriend en haar man wonen parttime in deze Belgische stad en wij gaan ze eindelijk eens een bezoekje brengen. De weersvoorspellingen zien er tot nu toe prima uit, maar ook als het allemaal wat minder zonnig en warm is gaan we denk ik een heel fijn weekend tegemoet. Belgische biertjes drinken, lekker eten, goed gezelschap en een gratis slaapplek. What's not to like? 

Een week later vertrek ik met mijn collega's naar Italië. We gaan de grote boze Stelvio befietsen en bewandelen voor het goede doel (en voor de gezelligheid, uiteraard). De Giro d'Italia ging vandaag niet over de besneeuwde en ijskoude bergtoppen, maar als wij er zijn is alle sneeuw natuurlijk gesmolten en is het er heerlijk warm en zonnig. Hoop ik. En zo niet: skibroek aan en gaan! Al is het natuurlijk wel prettig als het in het dorpje waar we overnachten een tikje lekker weer is, zodat de geplande barbecue gewoon door kan gaan en we een paar heerlijke zwoele zomeravonden tegemoet gaan.

Twee weken later hoop ik op goed weer in eigen land. Dan ga ik namelijk naar Best Kept Secret, een nieuw festival in het Brabantse land. Een heel weekend luisteren naar leuke bandjes, dansen op de beats van toffe DJ's en 's ochtends vroeg door de zon uit de tent worden gebrand. Het lijkt me heerlijk.

De week dáárna ga ik met Jessica een weekendje naar Lissabon! Mijn vriend was daar een paar weken geleden en heeft een paar goede tips voor ons. Zoals een plek waar je heel goedkoop hele grote cocktails kunt drinken. En een heerlijk dagtripje naar het strand. Ook deze blog maakt dat ik echt héél veel zin heb in ons Portugese avontuur. Vorig jaar gingen Jessica en ik samen naar Barcelona en dat was zó leuk! Een traditie om in ere te houden, vind ik.

Daarna is mijn agenda angstvallig leeg, dus mag die snikhete zomer in Nederland van mij dan wel beginnen. Wat er vanaf 7 augustus gebeurt zal me een worst wezen (al gun ik jullie natuurlijk dan nog steeds zon en warmte, want zo ben ik). Dan vertrek ik namelijk met mijn lief met de auto naar het zuiden van Europa! We gokken nu op Frankrijk, maar het kan net zo goed Spanje worden. We zien wel waar het spreekwoordelijke schip strandt. We gaan in ieder geval heerlijk primitief kamperen. Dat vind ik zo fijn! Lekker kneuterig Yathzeeën op de camping, met als enige zorg wat we vanavond toch weer eens op ons krakkemikkige campinggasje moeten gaan koken. 

Hopelijk kom ik van alle reisjes terug met mooie verhalen voor de blog, een camera vol fijne herinneringen en vooral een knetterbruin en van top tot teen ontspannen lijf. Laat die zomer maar komen!

5 opmerkingen:

  1. Jaaa wat een fijne trapjes heb jij in het vooruitzicht!! En ik vind ook dat we onze traditie in ere moeten houden :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. JEZUS HEEL BERICHT GETYPT.

    Weg.

    Kak! Maar goed, het komt er op neer dat ik nog een fantastische restauranttip heb voor Lisboa en dat je die nog van me krijgt, hahaha.

    Wat een planning dushi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig, jij komt volgend weekend naar hier en ik ga zaterdag naar Amsterdam ;-). Veel plezier in Brussel, ik zou je tips geven, maar als je familie (of toch bijna) hebt die er woont, zal je daar wel genoeg aan hebben!

    Het klinkt wel allemaal héél fijn. Ik wou ook graag naar Best Kept Secret, maar ik ga al naar Werchter en Pukkelpop, dus dan zou het een bietje te duur worden voor mijn portemonnee..
    Veel plezier lieve Froekje!

    BeantwoordenVerwijderen